В ІТ-проектах не завжди відомо, як буде виглядати кінцевий результат. Трапляється, що ми працюємо на основі Open Source рішень і змінюємо лише деякі елементи. Однак іноді наші починання виходять за межі всіх звичних шаблонів. Коли потреби клієнта розширюються, в системі починають з’являтися сфери, характерні не стільки для конкретної галузі, скільки для типового випадку конкретної компанії. Це ідеальний момент для початку співпраці з UX / UI Designer і створення прототипу системи, що розробляється.
Макети, прототипи, макети в ІТ-проектах
Під час розширених проектів впровадження та послуг програмного забезпечення необхідні макети, прототипи або макети розробленої системи.
Залежно від рівня просування потреб, можна говорити про повний спектр можливостей: від простого ескізу інтерфейсу до розширеного Proof of Concept.Незважаючи на надзвичайно різні рівні складності та час, необхідний для створення макетів певного типу, їх спільним знаменником є сприятливий вплив на кінцеве задоволення споживача.
Можливості прототипування в ІТ-проектах
Розробку програмного забезпечення часто порівнюють із зусиллями, спрямованими на будівництво багаторівневої офісної будівлі. Імовірність того, що здана в експлуатацію будівля виправдає очікування, вкрай низька, якщо не будуть виготовлені відповідні креслення та візуалізації. Те саме стосується побудови ІТ-систем. Обов’язково бери участь у етапі схвалення макета .
Пам’ятай, що чим більший обсяг нестандартної функціональності, представленої в рамках проекту, тим більша потреба створити ескіз або прототип, що дозволить клієнту зіставити результати роботи аналітиків зі своїми ідеями та очікуваннями.
Навіть така, здавалося б, проста річ, як презентація інтерфейсу користувача (мокап) підготовленої платформи, дозволяє подолати можливу дистанцію між баченням клієнта та результатами аналізу перед впровадженням. Для найвибагливіших клієнтів також є можливість створити доказ концепції (POC), тобто прототип програмного забезпечення, який працює на певному рівні, дозволяючи одержувачу перевірити цільову функціональність, практично не залишаючи місця для будь-якого заниження. Щоб ще більше наблизити ідею макетів програмного забезпечення, розглянемо ці два крайніх варіанти.
Різниця між макетом і доказом концепції системи
Макет — це, по суті, набір візуалізацій інтерфейсу користувача, призначених для демонстрації ключових функцій на конкретних прикладах без уявлення про використовувану технологію та процес у системі. Цей тип макету іноді називають вертикальним, оскільки він дозволяє глядачеві дивитися на статичне зображення системи. Макети особливо корисні для визначення навігаційної структури системи та логічних зв’язків між її окремими елементами.
POC, з іншого боку, є набагато складнішою моделлю, яка дає клієнту можливість не тільки спілкуватися через систему прототипу, але й дізнатися про технологію та процеси, які відбуватимуться в кінцевому продукті. POC можна назвати горизонтальним прототипом (на відміну від вертикального макета), оскільки його метою є максимально повне представлення концепції програмного забезпечення. Після схвалення POC надає групі розробників важливий і детальний еталон того, як очікується функціонування системи. Цей тип макету усуває майже будь-яку можливість заниження чи невідповідності, і, незважаючи на витрати, які він тягне за собою, він високо цінується та часто використовується у випадку значних і складних проектів
Природно, що між цими двома варіантами є багато проміжних рішень, як, наприклад, внесення незначних модифікацій в демо-версії існуючих систем. Примітним висновком є той факт, що хороший макет значно полегшує замовнику уяву системи, що готується, і дозволяє позбутися сумнівів щодо форми та функціональності кінцевого продукту. Завдяки цьому проекти, які виконуються за традиційною методологією, не повинні відрізнятися в цьому плані від проектів scrum.
Тобі потрібна консультація щодо складного проекту реалізації?
Скористайся календарем бронювання та організуй розмову щодо перевірки концепції твоєї системи.
Зареєструйся на консультацію з експертами по впровадженню eVolpe