6 (циклічних) етапів у процесі впровадження CRM системи

Bartosz Burzyński

Ти готуєшся запровадити ІТ-систему у своїй компанії?

Подивіться, що тебе чекає, як працює команда розробників і на якому етапі знадобиться твоя активна участь.

Я зібрав його для тебе у 6 окремих точках. Сподіваюся, ці знання стануть у пригоді, перш ніж інвестувати в невідповідне рішення.

Приємного читання та до зустрічі під час проекту!

# 1 Робота з програмування, виконана в Sprints командою розробників

Рекомендованою методологією реалізації в сучасних реаліях є підхід Agile. У eVolpe ми працюємо в системі під назвою Scrum. Він передбачає реалізацію проекту ітераціями, тобто двотижневими спринтами.

Одним із основних принципів, якого ми дотримуємося, є: Плануй-Виконуй-Перевіряй-Дій. Це означає, що система будується частинами в короткі проміжки часу, і постійно вдосконалюється. Scrum дозволяє скоротити цикл навчання, збільшити цінність бізнесу та мінімізувати ризик помилок. Кінцевим результатом спринту є готовий до використання приріст, що містить усі готові елементи системи, створені під час ітерації.

Будь готовий брати активну участь у процесі впровадження на кожному з його етапів. Для цього призначте координатора проекту (Product Owner), який вирішуватиме вибір наступних Історій користувачів для впровадження, тестуватиме та прийматиме рішення, представлені командою розробників.

# 2 Регулярні зустрічі з командою розробників

Впровадження гнучкого ІТ-програмного забезпечення відбувається повторюваними етапами, ітераціями, спринтами. За цей час відбувається багато зустрічей, консультацій, тестувань, а головне – йде розробка.

Кожна ітерація починається із зустрічі під назвою «Планування». Під час нього визначається головна мета майбутнього спринту. Потім вибираються User Stories, рішення яких дозволяє досягти нового приросту. Усі вони разом утворюють т. зв. Sprint Backlog. Друга частина зустрічі базується на детальному плануванні роботи командою розробників, щоб готові питання відповідали заздалегідь визначеним критеріям завершення (definition of done).

Під час спринту розробники також зустрічаються самостійно, щоб обговорити поточний прогрес і, якщо необхідно, адаптуватися до змінених умов під час приблизно 15-хвилинних щоденних стоянь.

У Спринт також входять т.зв Удосконалення. Така зустріч присвячена новим вимогам, про які повідомляє клієнт. Він служить для уточнення, поділу та оцінки питань, які підуть до т. зв Product Backlog. Вони будуть послідовно впроваджуватися відповідно до пріоритету наступних спринтів.

Програмістів ми знову зустрічаємо в рамках т. зв Огляд спринту. Потім команда фіксує отриманий результат, коротко представляючи те, що було зроблено. Це також добра можливість для обговорення нових вимог (які, можливо, були натхненні поточною формою продукту), інших трансформацій та очікувань від наступного спринту. Виконана робота перевіряється, а вимоги адаптуються до ситуації, в якій ми знаходимося.

Варто зазначити, що команда також організовує самостійні ретроспективи. Потім вони перевіряють, як вони працюють, розглядають міжособистісні стосунки та ставлять цілі, яких необхідно досягти, щоб покращити свою роботу.

Кожен проект може складатися з багатьох послідовних Спринтів. Зазвичай їх є від кількох до кількох десятків. То ти вирішуєш коли продукт є готовий. Це може статися після вичерпання Product Backlog або, наприклад, після вичерпання виділенного бюджету.

Варто зазначити, що команда також організовує самостійні ретроспективи.

Під час впровадження на тебе чекають багато зустрічей з колективом. Хороша новина полягає в тому, що вони не повинні бути особисто. Для цього ідеально підходить система телеконференцій. Ти отримаєш відповідний доступ від консультанта компанії-реалізатора. Щоб підключитися, просто вибери надане посилання.

Крім зустрічей, в системі дизайну найзручніше спілкуватися. Таким чином, вся комунікація залишається прозорою. Інформація, надана телефоном або електронною поштою, може бути втрачена. Набагато краще використовувати рішення, яке об’єднує знання про хід проекту та дозволяє вільно обмінюватися коментарями. Те, що ти напишеш з огляду на конкретне питання, також потраплятиме до поштових скриньок відповідних людей. Ти також зможеш легко знайти історію зроблених домовленостей.

№ 4 Функціональні тести

Звичайно, перш ніж ти вирішиш підключити іншу функцію до своєї системи – тобі буде надана можливість її протестувати. Без вашого схвалення нічого нового до замовленого програмного забезпечення не буде. Таким чином ти отримуєш повний контроль над розробкою продукту та переконаєшся у правильності наявності певних функцій.

Раніше якість коду і зручність інкременту також тестували фахівці eVolpe.

# 5 Постійне прийняття приростів (нові елементи системи)

Після кожного зі спринтів можлива інсталяція додатків , які створюють приріст т. зв виробництва. Звичайно, не кожен Спринт має закінчуватися таким виробництвом. Це повністю залежить від твого рішення.

Пам’ятай! Маєш можливість дізнатися про нові функції в тестовому середовищі, підготовленому для тебе. На підставі цього виходить кінцеве затвердження завдань з попереднього Sprint-y.

№ 6 Вибір завдань для реалізації на основі поточних потреб користувачів

Backlog продукт під час впровадження еволюціонує Те, що трапилося після аналізу перед впровадженням, під час зустрічей з командою розробників або в результаті спілкування в системі проектування, може бути в будь-який момент змінено, перероблено та присвоєно інший пріоритет. Ти вирішуєш, що піде на виконання. Приготуйся до такої відповідальності та признач компетентну особу!


Впровадження ІТ – це інвестиція на роки. До нього варто як слід підготуватися. Я сподіваюся, що мені вдалося наблизити вас до різних етапів, які відбуваються під час такого спритного демонструвати. Тепер ти знаєш, чого чекати. Використовуй ці знання собі на користь! Тепер подумай, хто стане Product Owner і визначся з напрямком роботи в проекті. При необхідності візьміть участь в додаткових майстер-класах і перед початком розробки запросіть мене на передвпроваджувальний аналіз. Тоді ми поговоримо про ваш індивідуальний випадок. Я припускаю, що тобі потрібна система, адаптована до потреб бізнесу, яким ти керуєш. Запевняю, ми спробуємо це зробити разом!


Більше про те, чого очікувати при впровадженні ІТ-системи, можна знайти в eVolpe e-Book.

Для завантаження матеріалу заповни поле E-mail.

Bartosz Burzyński
Прокрутити вгору