Як розрахунок ROI може вплинути на рішення щодо впровадження

Maciej Jankiewicz

Для більшості найскладнішим рішенням щодо системи CRM може бути, який інструмент використовувати. Такий підхід не дивний, оскільки точні фінансові дані є ключовим елементом у прийнятті стратегічних бізнес-рішень. Перш ніж вирішити, впроваджувати систему чи ні, керівництво компаній хоче отримати конкретну інформацію, яка підтверджує, чи окупляться такі інвестиції. Розрахунок ROI може переконати кількох людей.

І, звичайно, фінансові дані не повинні бути єдиним визначальним фактором у процесі прийняття рішень. Змінних може бути набагато більше. Багато факторів можуть вплинути на успіх всієї реалізації.

Але в цій статті ми зосередимося на рентабельності інвестицій, оскільки це теж важливе питання.

Що таке повернення інвестицій?

ROI (return on investment), тобто повернення інвестицій, є основним показником рентабельності, який використовується для вимірювання ефективності тієї чи іншої діяльності. Щоб розрахувати прибутковість, потрібно скористатися формулою:

ROI% = (Дохід – Інвестиційна вартість) / Інвестиційна вартість x 100

В ІТ-індустрії ROI використовується для перевірки ефективності інвестицій в інфраструктуру та інформаційні системи. Показник дає відповідь на питання, чи принесе даний проект компанії вимірну вигоду в певний час. Завдяки цим розрахункам можна прийняти раціональне рішення, чи варто братися за конкретне рішення.

І тлумачення рентабельності інвестицій дуже просте – чим вище, тим краще.

графіки, що показують аналітичні діаграми. розрахунок roi

Коли варто вимірювати ROI? Коли ти можеш визначити чіткі, вимірні ефекти впровадження ІТ-системи.

  • економія часу співробітників за рахунок зменшення кількості людино-годин, що витрачаються на виконання поставленого завдання
  • економія часу співробітників за рахунок зменшення кількості людино-годин, що витрачаються на виконання поставленого завдання
  • економія часу в результаті збільшення продуктивності (наприклад, менше простоїв машин, краща організація робочого часу

Скільки можна заробити на впровадженні CRM системи?

Можливо, вам цікаво, якою може бути рентабельність інвестицій у CRM. У 2011 році Nucleus Research виявив, що середня рентабельність інвестицій у CRM становила $5,60, тобто на кожен долар, витрачений на рішення CRM, компанії отримували в середньому $5,60.

Через три роки та ж компанія Nucleus Research опублікувала звіт, який показав, що рентабельність інвестицій зросла до 8,71 долара. Сума зросла на 38%. Крім того, Nucleus Research визначила, що інтеграція CRM з іншими додатками сторонніх розробників може підвищити продуктивність продажів, послуг і операцій і збільшити бізнес на 20-30%. Дослідження Nucleus Research показують, що продумане впровадження може мати високу віддачу від інвестицій.

графічне зображення діаграми. розрахунок рентабельності інвестицій

Фактори, що підвищують окупність інвестицій в CRM

Є кілька показників, які можна використовувати для визначення адаптованого доходу, а отже, і продуктивності CRM:

  • вартість продажів
  • час продажу
  • кількість закритих угод
  • адміністративний час продажів
  • провідне джерело
  • нових чистих доходів
  • фактор підвищення продажів
  • вартість залучення клієнта та цінність клієнта

Слід враховувати ці фактори. Якщо після впровадження CRM ваш поточний дохід збільшився і ти помічаєш зміни в кількості отриманих лідів, то можеш з упевненістю вважати, що впровадження пройшло успішно.

Розрахунок ROI

Однак ти повинен пам’ятати, що розрахувати точну рентабельність інвестицій може бути дещо складніше, ніж здається. Безумовно, варто використовувати онлайн-індикатори, такі як Загальний економічний вплив Forrester (TEI), але варто пам’ятати одне правило –твої розрахунки настільки ж надійні, як і твої дані. Для того, щоб точно спрогнозувати прибуток, вам необхідно мати деякі дані, які ти отримав під час роботи з CRM-системою.

Підсумування

Кожен, хто планує впровадження CRM-системи, хотів би мати точні дані, які переконають його в тому, що впровадження є гарною ідеєю. Однак не все можна представити точними, надійними даними. Тим не менш, варто пам’ятати, що віддача від інвестицій зазвичай дуже велика, і впровадження CRM буде не тільки хорошим вкладенням, яке окупається, але і інструментом, який допоможе покращити компанію.

Зареєструйся на консультацію з експертами по впровадженню eVolpe

wybierz termin
Maciej Jankiewicz
Прокрутити вгору