- 6 (циклічних) етапів у процесі впровадження CRM системи - 20 Травня 2021
- 10 кроків до втручання команди розробників - 19 Травня 2021
- 9 рис хорошого Product Owner - 19 Березня 2021
Маєш досвід реалізації проектів? Можливо, ти вже проводив дослідження на цю тему? А може, ти просто зрозумів, наскільки це складний процес? Це правда. Іноді це триває тижнями або навіть місяцями. І хоча це, мабуть, звучить досить приголомшливо, повір, воно того варте. Це просто окупається для тебе!
Правильно налаштована та налаштована ІТ-система покращить твій бізнес на роки. Перш ніж інвестувати свій час і гроші, корисно знати, що тебе чекає. Є 10 етапів. Деякі слідують одна за одною так швидко, що їх навіть не відчуєш. До інших варто готуватися. Нижче я обговорюю їх по черзі, щоб полегшити твоє життя. І я теж трохи. Ось так може виглядати наша спільна подорож. Час старт!
# 1 Розглянь внутрішні процеси та процедури
Щоб застосувати правильний інструмент, ти повинен знати власні потреби. Замість того, щоб з’ясовувати, яка система найкраща, зосередься на власних вимогах. Завдяки співпраці з компанією-реалізатором ти можеш отримати програмне забезпечення, яке повністю відповідає внутрішнім процедурам. Тобі не потрібен інструмент, до якого доведеться адаптувати всю організацію. Краще навпаки.
# 2 Визнач системні вимоги
Коли ти дізнаєшся, які твої індивідуальні потреби, перетвориш їх на системні вимоги. Аналіз перед впровадженням за участю професійного бізнес-аналітика, такого як я, пізніше зробить список більш точним. На цьому етапі тобі потрібно мати лише помірне розуміння того, що тобі потрібно від інструменту. Однак будь готовий отримати деякі запитання. Чим більше ти зможеш донести до консультантів компанії-реалізатора, тим швидше стартує твій проект.
Для гарного початку впровадження варто знати, чи повинна система пропонувати функції, пов’язані з усіма аспектами маркетингу, продажів і обслуговування клієнтів (CX), чи достатньо реєструвати в ній лише запити та координувати внутрішню комунікацію.
# 3 Зверніться до компанії-реалізатора для пропозиції співпраці
Чим краще ти підготувався до співбесіди, чим більше інформації зібрав, тим ефективніше ти будеш спілкуватися з реалізатором. Хорошою практикою є підготовка документа RFP (Request for Proposal), тобто просто письмового запиту пропозиції. Найкраще включити ці кілька пунктів:
# 4 Визначити функціональний обсяг замовленої системи
У співпраці з компанією-реалізатором ти зможеш визначити необхідний функціональний обсяг програмного забезпечення. Це відбудеться під час зустрічі під назвою аналіз перед впровадженням. Тоді ти відпрацюєте т. зв Backlog продукту, куди надсилатимуться ідеї щодо вдосконалення певної системи. Коли мова йде про співпрацю, призначений Product Owner (координатор проекту) надасть їм значення та вибереш відповідну послідовність їх реалізації. Ти вже розумієш, чому це так важливо? На цьому етапі буде створено конкретне бачення системи, яка буде впроваджена. І це те, з чим розробники все ще можуть працювати. Скоро дійде і їхня черга.
# 5 Відвідай семінар
Однак перед початком роботи над програмним кодом потрібно зробити кілька кроків. Крок № 5 необов’язковий. Це залежить від рівня вашого розуміння системної реальності та останніх тенденцій у бізнесі.
Якщо тобі важко зрозуміти ідею Customer Experience або правила роботи в інструменті обраного класу (наприклад, CRM), ти можеш вибрати додаткові семінари. Система «Огляд» покаже тобі можливості готового інструменту. Product Discovery відповість на питання: “Що?”, “Для кого?” і як?” має бути реалізовано.
# 6 Вибери відповідну методологію впровадження
Важливим аспектом проекту є методологія, за якою проводяться роботи з впровадження. Існує два основних тренди: традиційний (Waterfall) і agile (Agile). На цьому етапі вам слід визначитися з одним із них.
Основою методології Waterfall є детальний план, який передбачає послідовне виконання окремих етапів. У традиційній моделі фази проектування розуміються як послідовні окремі дії. Завдяки основній особливості цього способу дії, тобто. визначений бюджет – ключовим етапом проекту є підготовка детального ТУ, включаючи перелік робіт, які необхідно виконати за узгодженою ціною (фіксованою ціною).
Жорстка структура процесу є як перевагою, так і головним недоліком традиційного підходу. Такий тип методології найчастіше обирають у випадку підприємств та організацій, де інвестор не має часу на постійний контакт із компанією-реалізатором. Але в даному випадку вкрай важливо, щоб клієнт чітко сформулював свої очікування – до початку виконання робіт!
На відміну від традиційного підходу, гнучкі методи не вимагають ретельно підготовленої документації, яка описує детальні принципи роботи абстрактної системи на кількох сотнях сторінок. Під час аналізу перед впровадженням визначаються основні бізнес-цілі та ключові функції системи, що відповідають бізнес-потребам інвестора. Однак немає необхідності визначати кінцевий ефект роботи на самому початку впровадження – концепція окремих функцій реалізована за принципом малих кроків, завдяки чому користувачі можуть експериментувати з різними варіантами і, виходячи зі своїх досвіду, вибрати для себе ідеальний шлях. А ти платиш в системі Time & Material – тільки за час і ресурси.
Те, чи будуть роботи з впровадження проводитися за традиційною або agile методологією, в більшості випадків залежить від підходу до питання активної участі у впровадженні, позиції щодо «жорсткої» документації та свободи Власника продукту контролювати бюджет.
Методи впровадження ІТ-систем
Традиційний і спритний підхід – порівняння
# 7 Проведення переговорів і укладення контракту на реалізацію
Коли ти знаєш методологію, за якою будеш впроваджувати впровадження – час санкціонувати це, підписавши відповідний документ. Договір з реалізатором – це твоя безпека у разі відмови від проекту. Зазвичай він призначає лише оплату виконаної роботи. У разі виходу з проекту система в поточному стані також залишиться у твоєму повному розпорядженні. Умови, звичайно, договірні. Як завжди в житті. Крок № 7 – найкращий час для цього.
Все, що буде створено в рамках вашого проекту крім стандартного – це твоя власність і ти можеш розпоряджатися нею самостійно.
# 8 Проконсультуйся з аналітиками та разом розробіть концепцію системи
Етап консультації з аналітиками є не що інше, як вищезгаданий аналіз перед впровадженням. Він служить для визначення найважливіших аспектів функціонування твоєї компанії. У рамках такої зустрічі обговорюються головні цілі впровадження системи, основні потреби бізнесу окремих груп бенефіціарів, а також процеси, що відбуваються на підприємстві. Добре організовані семінари дозволять розкрити ключові потреби та підготувати Беклог та оцінку проекту.
# 9 Ознайомся з питаннями, які необхідно висвітлити, і кошторисом проекту
Згаданий вище Белог продукту – це пріоритетний список системних вимог. Його форма впливає на оцінку реалізації проекту. Кожне питання, яке до нього потрапляє, підлягає окремій «оцінці» та пріоритезації. Завдяки цьому інструменту ти можеш точно дізнатися, на що, коли і скільки грошей ти витрачаєш, а також визначити реальну вартість твоїх інвестицій.
# 10 Виберіть власника продукту та прийми рішення розпочати роботу з впровадження
Під час роботи з впровадження ти будеш часто спілкуватися з командою розробників. Для цього важливо призначити відповідну людину. Як тільки ти дізнаєшся, хто буде координатором проекту з вашого боку, настав час прийняти рішення про створення оригінальних елементів коду.
Залишається додати одне.
Програмісти на СТАРТ!
Більше про те, чого очікувати при впровадженні ІТ-системи, можна знайти в останній електронній книзі eVolpe. Можливо, цей маленький приклад вище спонукав вас завантажити весь матеріал? Я залишаю відповідну форму внизу.
Для завантаження матеріалу заповни поле E-mail.
- 6 (циклічних) етапів у процесі впровадження CRM системи - 20 Травня 2021
- 10 кроків до втручання команди розробників - 19 Травня 2021
- 9 рис хорошого Product Owner - 19 Березня 2021