ERP vs. CRM подібності, відмінності та можливості інтеграції

Maciej Jankiewicz

Аналітики прогнозують, що до 2026 року ринок ERP-систем становитиме понад 78 мільярдів доларів. Через два роки, тобто у 2028 році, ринок програмного забезпечення CRM досягне 96 мільярдів доларів США. Зараз ніхто не може уявити ведення бізнесу без цих програм. І ринок продовжуватиме рости, що лише віщує кращі системи.

Програмне забезпечення для планування ресурсів підприємства (ERP) і управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM) автоматизує бізнес-процеси та підвищує рентабельність інвестицій (ROI). Система ERP допомагає в повсякденному управлінні операціями, які впливають на всю компанію. Це оптимізує або автоматизує основні процеси. CRM збирає дані клієнтів, щоб допомогти з продажами та обслуговуванням.

Що таке ERP?

ERP збирає інформацію з різних відділів і зберігає її в централізованій базі даних. Він може зберігати дані про різні сфери бізнесу:

  • Бухгалтерський облік
  • Виробництво
  • Маркетинг
  • Продажі
  • Людські ресурси

Ця система полегшує для команд обмін даними та співпрацю. Це призводить до оптимізації внутрішніх операцій. Цей рівень видимості виявляє неефективні процеси, а також можливості автоматизувати повторювані завдання. Підвищення ефективності економить компанії час і гроші.

У чому різниця між ERP і CRM?

Спочатку може здатися, що обидві системи повинні «піклуватися» про те саме. Але це не так. І це видно з назв.

ERP дозволяє керувати основними даними. Менеджери можуть автоматизувати та контролювати повсякденну діяльність, включаючи бухгалтерський облік, управління проектами, процедури ланцюга постачання та управління ринком.

ERP

З іншого боку, CRM використовується для покращення відносин організації з клієнтом. Додаток оптимізує діяльність з продажу та дозволяє краще узгоджувати контент із клієнтом та його потребами.

Основна відмінність між цими інструментами полягає в тому, що ERP допомагає оптимізувати процеси, а CRM допомагає працювати з клієнтами.

Подібності між системами

Обидві представлені системи покращують роботу організації, допомагають створити кращу комунікацію, ефективність і точність в компанії. Це безпечніше та ефективніше, ніж зберігати інформацію в кількох різних програмах або календарях. Деякі програми також доступні як сервіс SaaS. Вони допомагають заощадити час на збір даних і звітність. Вони створюють точні звіти на різноманітні теми – від фінансів до показників продажів.

ERP:

  • Облік і фінансовий менеджмент
  • Управління ланцюгом поставок
  • Управління замовленнями
  • Управління виробництвом
  • Управління складом

CRM:

  • 360 перегляд клієнта
  • Продаж інструментів
  • Показники продуктивності
  • Інструменти охоплення масової аудиторії
  • Індивідуальні списки, шаблони та послідовності для конкретних клієнтів

Яка система краще для твого бізнесу?

Як ти вже знаєш, існують великі відмінності між ERP і CRM. Однак може виникнути питання, яке програмне забезпечення вибрати відповідно до твоїх потреб. Якщо тобі потрібна система, яка підтримуватиме твою фінансову діяльність, ERP – це правильний вибір. Якщо це не додаток, який допомагає тобі налагодити відносини з клієнтами, це має бути пріоритетним придбанням для твоєї організації. Важливо знати, які є потреби та які рішення ти очікуєш.

Якщо тобі потрібні обидві системи, пам’ятай про інтеграцію. Завдяки цьому ти задовольниш всі потреби та зробиш своїх співробітників більш ефективними. Якщо хтось із відділу бухгалтерського обліку (за допомогою ERP) або хтось із служби підтримки клієнтів (за допомогою CRM) оновлює обліковий запис клієнта, не має значення, яке програмне забезпечення вони використовують. Усі помітять зміни, оскільки інструменти отримані з однієї бази даних.

ERP

Зрештою, якщо твій бізнес буде розвиватися, тобі точно знадобляться ERP та CRM. Який із них ти запровадиш швидше, також залежить від характеру твоєї компанії. Той, хто має велику клієнтську базу, спочатку повинен отримати CRM. Організація зі складною фінансовою діяльністю повинна починати з ERP.

Підсумування

Вибираючи конкретну систему, необхідно з’ясувати, яким потребам вона повинна відповідати. Від цього залежить, чи буде він корисний і чи захочуть ним користуватися співробітники. Визначення таких умов, як модель компанії, необхідні функції або пріоритетність послуг – запорука правильного вибору. Дозволь системі допомогти тобі розвивати свій бізнес.

Зареєструйся на консультацію з експертами по впровадженню eVolpe

wybierz termin
Maciej Jankiewicz
Прокрутити вгору