Скільки коштує впровадження CRM системи?

Sławomir Wnuk

Витрати на впровадження CRM-системи є предметом річки. На жаль, простої і короткої відповіді на питання, скільки це буде насправді, немає.

Однак я не хочу продавати вас твердженням «зв’яжися з нами, і отримаєш індивідуальну пропозицію». Я вирішив, що спробую звернутися до окремих компонентів оцінки проекту впровадження.

Варто знати, за що платиш. І є кілька складових.

Скільки коштує система CRM?

Базовим елементом вартості впровадження є ціна CRM системи. Хоча це не перші витрати, які варто понести. Але про це трохи пізніше.

CRM-системи коштують… по-різному.

Є навіть такі, що нічого не коштують. Тобто виробник не стягує ліцензійну плату за їх надання. До таких рішень належать, наприклад, SuiteCRM і SpiceCRM у версії Core.

Як це можливо, щоб щось було безкоштовним?

Це питання моделі розподілу. Замість доступу до системи стягується плата, наприклад, за розміщення або адаптацію коду під індивідуальні потреби.

CRM система без ліцензійних зборів

Наведені вище приклади є системами з відкритим кодом. Їх можна вільно завантажити з Інтернету та використовувати у загальнодоступній формі. Час від часу виробник навіть випускає нові версії, доповнені новими функціями, виправленнями помилок і патчами безпеки.

Ти дійсно нічого не будеш платити, якщо є сервер, який можна створити, і ти маєш достатні навички розробки та адміністрування, щоб встановити та налаштувати таку систему.

Потрібна підтримка в цій сфері? Нічого страшного, але це платна послуга від компаній-реалізаторів. Як на мене, набагато вигідніше, ніж самому обслуговувати систему.

Ліцензії системи CRM в хмарі

Якщо ти не знайомий з ІТ, все, що тобі потрібно зробити, це заплатити за ліцензії (зазвичай розраховуються відповідно до кількості користувачів, яким ти надаєш доступ до системи) і вибрати варіант встановлення в хмарі.

Хмарна версія та платні ліцензії – це спосіб бути спокійним. Ти платиш за те, щоб система працювала стабільно, забезпечувала певні функції і тобі не доводилося самостійно займатися інфраструктурою сервера. За ціною ліцензії виробник передає тобі свою інтелектуальну власність. Крім того, у хмарній версії це гарантує відповідну політику обслуговування програми та безпечне зберігання даних. Просто увійди і почни ним користуватися.

Ціна ліцензії залежить від вибраного продукту і навіть його версії. Зрозуміло, що за більше функцій потрібно платити більше. Наприклад, CRM від Zendesk може коштувати від 19 до 199 доларів США за користувача на місяць. Все залежить від потреб і обсягу функцій, які тобі потрібні від програмного забезпечення. Інша ліцензована система, SugarSell, коштує 80 доларів за користувача на місяць.

Увага! Остаточна оцінка може бути іншою, якщо ви обираєш продукти з пропозиції виробника або замовляєш «додаткову» кількість ліцензій. У цьому випадку розрахунок буде індивідуальним. Але це розмова для іншого випадку.

Ліцензії локальної системи CRM

Існують також ліцензовані системи, які ти маєш повне право встановити поза хмарою виробника. Локальний — це варіант, який дуже часто вибирають польські підприємці, які або мають власну серверну інфраструктуру, або вважають за краще використовувати хмару партнера з впровадження. Останній сценарій має сенс, особливо якщо система є американською (або не з ЄС), а інвестори хочуть європейське розташування для Центру обробки даних, де зберігаються дані.

Прикладом локальної системи, за використання якої виробник стягує ліцензійну плату, є SugarCRM у версії Enterprise. Ти можеш отримати це програмне забезпечення за 85 доларів США за користувача на місяць.

Скільки коштує впровадження CRM системи?

Коли дізнаєшся, скільки ти витратиш на ліцензії, зверни увагу на витрати на впровадження.

Пам’ятай! Завантаження системи недостатньо. Щоб забезпечити себе інструментом на роки, усвідом індивідуальні потреби та налаштуй свою систему відповідно до них. Бажано у співпраці з досвідченою компанією-реалізатором.

Аналіз перед впровадженням.

Процес впровадження починається з професійного аналізу вашого бізнес-процесу. Перед початком роботи програмістів необхідно перевірити потреби та реальні вимоги до системи. Для цього найкраще організувати спеціальні майстер-класи. Передвпроваджувальний аналіз, адже мова йде саме про нього, є найпоширенішою платною послугою, яку пропонують консалтингові та впроваджувальні компанії.

Сума рахунка-фактури тут залежить від кількості годин, витрачених на аналіз, і витрат на проїзд або проживання, понесених компанією-реалізатором. Якщо інше не передбачено договором реалізації.

Кінцевим результатом аналізу буде оцінка проекту впровадження відповідно до прийнятих вимог. Таким чином дізнаєшся, скільки (більше чи менше) ти заплатиш за систему в запланованому вигляді. З розбивкою індикативної ціни за окремими функціями, які плануються.

Реалізація системи

Чому ти отримаєш лише приблизну вартість проекту? Тому що сучасні IT-проекти вирішуються скоріше за принципом Time & Material! Це означає, що ти платиш лише за витрачений час і ресурси. Ми, звичайно, могли б встановити фіксовану ціну, але що, якщо ти хочеш попутно щось змінити? Щось відняти чи додати?

Перевага часу та матеріалів над фіксованою ціною

Повірте, Fixed Price — безпрограшний варіант. Фіксована ціна за фіксований функціонал не приносить користі ні тобі, ні компанії, що впроваджує. Це тому, що тобі не потрібні функції, які через деякий час застаріють (але прописані в договорі чи документації), і ми не дбаємо про створення механізмів, які ніким не будуть використовуватися (просто тому, що вони замовлені).

У вас є запитання щодо часу та матеріалу?

Ми вважаємо за краще призначати зустрічі на регулярній основі. І тільки оцініть весь проект на самому початку. Щоб обидві сторони знали верхню межу бюджету, заплановані витрати на окремі функції та напрямок, у якому ми разом рухаємося.

Це правда, що іноді ти платиш більше, ніж передбачувано, коли оплачуєш певні функції за допомогою Time & Material. Але іноді за деякі заплатиш менше. Все залежить від твоїх поточних потреб. Тож подумай, що ти віддаєш перевагу: фіксовану ціну та реалізацію давно придуманої функції чи гнучкий підхід до планування системи та можливість самостійно контролювати бюджет?

Скільки коштують додаткові послуги?

Реалізація унікальних функцій – це ще не всі витрати, з якими ти можеш зіткнутися. Хороша новина полягає в тому, що решта витрат необов’язкові.

Хоча ні. Насправді все, про що йдеться в цій статті, необов’язково. Ніхто,нікого, ні до чого не змушує. І я тільки рекомендую.

Додаткові модулі для CRM системи

Увага! Не всі необхідні функції потрібно створювати з нуля. Деякі з них могли бути створені для попередніх клієнтів компанії-реалізатора, з якою ти спілкуєшся, або доступні в Інтернеті як т.зв. вилки. Ці типи модулів потрібно лише «підключити» до системи, щоб вони почали працювати. Однак зазвичай вони передбачають додаткову плату.

Все залежить від того, яка функція. Одні безкоштовні, деякі одноразові, інші (особливо інтегратори) окупаються в режимі підписки. На щастя, вартість такого збірного будинку буде включена в кошторис і ти зможеш вирішити, чи дійсно він потрібен.

Подивитися ціни на додаткові модулі для CRM-системи можна, наприклад, на сайті evolpe.shop.

Хостинг CRM системи

Ще один елемент, за який ти заплатиш в рамках впровадження, це встановлення системи на вказаному сервері та її обслуговування на ньому.

Як я вже згадував щодо ліцензії, систему можна вбудувати в хмару виробника, на сервери компанії-реалізатора чи іншого зовнішнього партнера, а також у твою власну інфраструктуру. Перші два варіанти – це додаткові витрати. Іноді вона «топиться» в ліцензійній платі або стягується окремо. Обов’язково запитай про цю проблему, якщо ти хочеш знати реальну вартість придбання системи та уникнути сюрпризів на етапі запуску програми.

Також пам’ятай, що встановлення системи на власних серверах не означає безкоштовний хостинг. Зрештою, хтось має платити за ці машини, хтось має мати справу з ними і хтось піклуватися про безпеку даних і всієї системи, яка там вбудована. Таким чином, приватний хостинг може коштувати вам навіть більше (грошей і нервів), ніж Cloud.

Але це вже справа смаку. Або знову ж таки – індивідуальні переваги.

Інші платежі

На жаль, це не завжди так прозоро, як у eVolpe. Деякі “видаляють” вас за виклики API або після перевищення певного ліміту даних. Ідей може бути багато, тому я назвав цей параграф «інше». Неможливо перелічити всі можливості. Просто уважно прочитай контракт і вимагай прозорого розкриття витрат.

До речі, рекомендую спілкування в системі дизайну. Там ти можеш точно побачити, скільки часу було присвячено кожному питанню, хто був залучений, відповідальний за результати та звідки беруться окремі розрахунки. Ти завжди можеш відреагувати, якщо щось піде не так. Для координації діяльності найкраще призначити Власника продукту.

Підсумування

Правда, я не міг дати однозначну відповідь на питання «скільки коштує система CRM?». Сподіваюся, я міг принаймні пояснити, за що насправді можна заплатити.

Як і на вільному ринку, конкретні суми відрізняються. Усі витрати «крутитимуться» ймовірно в межах десятків тисяч злотих. Але я не можу тобі цього гарантувати.

Можливо, ти витратиш більше – якщо тобі потрібна значна кількість ліцензій або великі вимоги до розробки.

А може й менше – якщо твій бізнес-процес простий і вибрана тобою система не потребуватиме особливих удосконалень.

Якщо твій бізнес простий, а організація невелика – на початку, ймовірно, вистачить досить дешевої системи; можливо навіть один повністю безоплатний.

Заява?

Po prostu „skontaktuj się, a otrzymasz wycenę”. 😇

Nic więcej nie ustalimy, dopóki nie porozmawiamy o Twoim indywidualnym przypadku.

Zostaw mi wiadomość poniżej, a odezwę się w ciągu 24 godzin.

Do usłyszenia!

Sławomir Wnuk
Прокрутити вгору