Хто повинен брати участь у процесі вибору CRM системи?

Sławomir Wnuk

У вас є ідея покращити роботу вашої компанії шляхом впровадження CRM системи? Вам цікаво, у кого запитати думку в компанії, щоб прийняти найкраще рішення? Ця стаття саме для тебе!

Хто повинен брати участь у процесі вибору CRM системи?

Деякі вважають CRM-систему інструментом, призначеним виключно для співробітників відділу продажів. Насправді це програмне забезпечення, яке має набагато більше можливостей. Його слід використовувати для зосередження на потребах клієнтів компанії. Щоб досягти цього з самого початку, варто зосередитися на прозорості повідомлення, також з точки зору передачі очікувань щодо нової платформи CRM.

Як неважко здогадатися, у кожного відділу своя мотивація. Приймаючи рішення про системне рішення, їх необхідно враховувати. Тільки так можна захистити себе у разі несумісності програмного забезпечення з внутрішніми бізнес-процесами. Справа в тому, що система адаптована до твоїх конкретних потреб. Жодна організація не повинна змінювати власні процедури лише для того, щоб зробити погано розроблений інструмент корисним. Тому запитуй у своїх співробітників ідеї щодо корисності системи CRM! Завдяки отриманим таким чином знанням ти зможеш вибрати одне, найкраще з усіх запропонованих рішень.

1. Про що дбають продавці?

Продавці – це група людей, яка буде максимально використовувати CRM-систему у твоїй компанії. Переконайся, яким очікуванням – на думку відділу продажів – має відповідати реалізоване програмне забезпечення. Не варто витрачати гроші на інструмент, яким працівники не захочуть користуватися. Хороша CRM не може дратувати користувача, навпаки – вона повинна покращувати одноманітні, трудомісткі завдання та спонукати до ще більшої залученості. Відмінно підійдуть: автоматизація заповнення полів (наприклад, на основі даних, доступних для завантаження безпосередньо з бази ЦСУ), графічна візуалізація операцій (наприклад, дашлет у вигляді воронки продажів), інтеграція з інші системи (наприклад, ERP або Marketing Automation).

2. Що буде корисним у відділі маркетингу?

Відділ маркетингу, хоч і використовує систему Marketing Automation щодня, обов’язково використовуватимеш ІТ-платформу, розширену інструментом класу CRM. Завдяки згаданій вище інтеграції можна, наприклад, створювати сегменти для розсилки на основі звітів, створених на стороні CRM. Це рішення дозволяє створити персоналізоване маркетингове повідомлення, яке підходить для певної групи клієнтів (наприклад, тих, хто вже має певний продукт із вашої пропозиції). До речі, співпраця відділів маркетингу і продажів – одна з найприбутковіших справ, які можуть бути здійснені в компанії. Його також слід поглибити на рівні політики використання ІТ-програмного забезпечення.

3. Які потреби відділу обслуговування клієнтів?

Відділ обслуговування клієнтів є одним із найважливіших місць для побудови відносин з одержувачами наших продуктів і послуг. Те, як ми обслуговуємо клієнта, який подає скаргу, вплине на рішення щодо продовження співпраці. Система CRM може підтримувати обмін інформацією між трейдерами та людьми, які займаються такими питаннями. Це запобігає тому, що одному з наших клієнтів не буде запропоновано рахунок-фактуру, навіть якщо з продавцем узгоджено подовжений період оплати. Прикладів можна навести багато, але безсумнівно, що прозорість такого роду знань буде корисною як під час продажів, так і в рамках постторговельних послуг.

4. Який бюджет реалізації передбачив Департамент фінансів?

У фінансовому відділі працюють люди, які найбільше знають про бюджет, який планується витратити на систему. Очікування, про які повідомляють співробітники компанії, необхідно порівняти з об’єктивним фінансовим планом. Підготовлені на цій основі висновки також повинні бути зіставлені з думкою компанії-виконавця. Професійний партнер зможе проконсультувати тебе щодо вибору рішення, щоб не вийти за встановлені фінансові рамки. На цьому етапі він також визначає вимоги, які потрібно виконати в першу чергу, і ті, які ще можна додати.

5. Де, на думку ІТ-персоналу, найкраще встановити систему?

ІТ-спеціалісти проконсультують тебе з технічних питань, таких як варіанти розміщення, обслуговування системи після впровадження, умови контракту на обслуговування тощо. Варто розпитати їх про роботу системи, встановленої на власних серверах, у хмарі виробника чи постачальника. Таким чином, рішення про вибір конкретного рішення буде ще більш обґрунтованим. Ти обираєш систему, яка точно пропонує варіант, який тобі подобається. Не всі представлені на ринку рішення дають повну свободу в питанні місця установки, і про це слід пам’ятати.

6. Що думає Правління?

Після розгляду аргументів усіх відділів остаточна відповідальність лежить на Правлінні. Генерального директора та інших зацікавлених сторін, безумовно, зацікавить тема звітування про результати. Тому варто взяти участь у процесі вибору системи, щоб сфера Business Intelligence відповідала їхнім вимогам.

Однак не варто забувати, що система CRM може служити і тобі. Варто вибрати рішення, яке забезпечить попередній перегляд прогнозованих доходів і можливість формування розширених звітів. На цій основі ти зможеш приймати ще точніші бізнесові та інвестиційні рішення.

7. Що запропонує компанія-реалізатор?

Пам’ятай, що професійна компанія-реалізатор може допомогти на кожному етапі процесу. Довірений партнер, крім самого впровадження системи, також підтримує етап прийняття рішень, потребує досліджень та бізнес-консультацій. Семінари за участю аналітиків ззовні організації дозволяють отримати ще краще, об’єктивне бачення ситуації. Корисним також є досвід компанії, яка, діючи на основі механізмів, впроваджених на інших підприємствах, не намагатиметься «винаходити велосипед».

Обговоріть деталі з консультантом із впровадження eVolpe.

Скористайся календарем нижче та домовся про зручну для тебе дату.

Зареєструйся на консультацію з експертами по впровадженню eVolpe

wybierz termin
Sławomir Wnuk
Прокрутити вгору