«CRM-ліцензії» – платити чи шукати альтернативу?

Maciej Jankiewicz

«Ліцензії CRM» часто є суперечливою темою. Не всі погоджуються за них платити. Особливо, якщо кількість співробітників, яким повинен бути наданий доступ, перевищує певну стелю …

Це досить шокуюче, але плата за ліцензію зазвичай стягується залежно від кількості активних користувачів. Це означає, що витрати на підтримку системи зростають із розвитком твоєї компанії. Це може бути обурливим. У деяких випадках вас можуть покарати за успіх. Як я можу це виправити?

У сьогоднішній статті я розглядаю системи, які пропонує eVolpe, і ця надзвичайно різноманітна. Дізнайтеся, скільки можуть коштувати «ліцензії CRM» і коли варто їх прийняти. Якщо потрібно – є альтернативи.

Мода на підписку, чи ми живемо в часи «Все як послуга»?

Таким чином, абонплата нікого не здивує. Ми звикли, що таким чином регулюємо доступ до ігор, музики, фільмів чи різного роду читання. Все частіше ми також вибираємо передплатні пакети, пов’язані з регулярною доставкою: косметики, засобів гігієни або одягу. У нас, звичайно, є велике розуміння такої моделі оплати у відносинах B2C. Нещодавно я навіть прочитав, що ми живемо в епоху XaaS – Everything as a Service. Після миті роздумів про те, скільки підписок я використовую сам, це, мабуть, виправдано …

Плата за підписку в діловому світі

У світі бізнесу дуже популярні технологічні рішення, які пропонуються як послуга. Вони називаються програмним забезпеченням як послугою. Підприємці використовують їх насамперед для того, щоб заощадити на власному захисті серверної інфраструктури.

Іншими словами, SaaS — це модель хмарного хостингу, де в рамках абонентської плати ви отримуєте доступ до системи, яка повністю підтримується постачальником послуг (не обов’язково виробником), який бере на себе відповідальність за оновлення та стабільність програми.

На цьому етапі все здається простим. Проте вище я згадав про певну проблему з прибутковістю «ліцензій» …

Ліцензійні збори. Так чи ні?

Найголовніше правило: не піддаватися на однозначні маркетингові меседжі, які знецінюють або прославляють єдино правильний метод.

Питання ліцензійних платежів, як і будь-який інший елемент угоди про реалізацію, слід розглядати окремо. Є компанії, для яких «CRM-ліцензії» окупляться. Інші повинні шукати альтернативи. На щастя, ринок програмного забезпечення для бізнесу переповнений ними.

Кому і коли окупаються «ліцензії CRM»?

Системи, які пропонуються як послуга, є оптимальним варіантом для компаній, які не мають і не збираються купувати власну серверну інфраструктуру. Якщо призначення такого простору, придбання машин і пов’язана з ними політика обслуговування додатків тебе вразили, навіть не вагайся. SaaS тобі дуже допоможе.

Можливо, це переконає тебе, що впровадження системи в хмарі зазвичай займає набагато менше часу, ніж впровадження безкоштовного програмного забезпечення. Якщо ти вибереш програмне забезпечення як послугу, все, що тобі потрібно зробити, це налаштувати досить просту конфігурацію дозволів. Неліцензійні системи підлягають більш складній адаптації, особливо якщо вони є відкритими. Це може бути їх великою перевагою. Але якщо терміни женуть і у тебе немає часу на конкретну розробку – дотримуйся SaaS.

Останнім аргументом є питання доступу до великих даних, зібраних у хмарі. Коли ти використовуєш систему, вбудовану в сервери виробника, ти випереджаєш конкурентів завдяки знанням ринку, накопиченим усіма його клієнтами. Звичайно, після анонімізації. Наприклад, за таким принципом працюють такі механізми штучного інтелекту, як Sugar Predict. А коли до пропозиції додається нова функція, ти отримуєш її разом із оновленням свого екземпляра. Без додаткового розвитку.

  • передача зобов’язань щодо обслуговування серверів постачальнику послуг (економія часу, місця та грошей)
  • швидке, безпроблемне впровадження (проста конфігурація замість тривалої розробки)
  • регулярні оновлення та миттєвий доступ до інновацій, запропонованих виробником
  • Вартість залежить від кількості користувачів, яка може змінюватися з розвитком організації
  • встановлення функціональності системи в залежність від планів виробника (дорожня карта продукту)

Скільки коштують «ліцензії CRM»?

Вартість ліцензії CRM залежить від виробника. Знову ж таки, все залежить від виявлених потреб.

Плата за ліцензію SugarCRM

Якщо ти шукаєш професійне програмне забезпечення для великих компаній і корпорацій, щось з верхньої полиці, ринкове бачення – рекомендую тобі рішення від SugarCRM. У цьому конкретному випадку у тебе є досить великий вибір. Виробник пропонує хмарну опцію під назвою Sugar Sell за 80 доларів за користувача на місяць і альтернативу з відкритим кодом – Sugar Enterprise за 85 доларів за користувача на місяць. Бюджетний варіант для невеликих команд, яких влаштує обмежений функціонал і, при необхідності, відкритий код програми, коштує 52 долари на користувача на місяць.

Ліцензійні збори Zendesk Sell

Крім SugarCRM, необхідно згадати CRM-систему від Zendesk. Це ще одне програмне забезпечення з ліцензійними зборами, які варто відзначити. Це може бути корисно, зокрема, у компаніях із широким процесом післяпродажного обслуговування або продажів через електронну комерцію.

Доступ до системи вирішується на основі класичної підписки та залежить від обраного пакету функцій, який увімкнено для тебе. Ціна починається від 19 доларів США за користувача на місяць (Zendesk Sell Team Edition). Що, безсумнівно, є одним із найвигідніших варіантів на ринку. Професійна опція вже коштує 49 доларів за користувача на місяць. Існує також Zendesk Enterprise, який коштує 99 доларів США за користувача на місяць, і Sell Elite за 199 доларів США за користувача на місяць. Звичайно, індивідуальні плани пропонують різноманітний пакет функцій і достатній дисковий простір.

Ліцензійні збори SpiceCRM (Додаткова версія)

Останній приклад, який я хотів би процитувати, — це версія програми SpiceCRM з More.

Система має відкритий вихідний код і в базовій версії (Core) її можна завантажити з Інтернету та встановити самостійно в 100% локальній системі. Однак виробник також задовольняє потреби суб’єктів, які віддають перевагу опції хмарної CRM. Однак за доступ до нього потрібно заплатити. Можливо, воно того варте, якщо вас цікавлять такі функції, як: інтеграція з Google Calendar або елементи Marketing Automation і Customer Service. Ти платиш лише 19 євро за користувача на місяць.

Коли система CRM без ліцензійної плати стане кращою?

Системи без ліцензійної плати є оптимальним варіантом для підприємців, відкритих до подальшого розширення своєї платформи. Зазвичай вони також дбають про свободу вибору місця встановлення, наприклад, через суворі правила захисту персональних даних або корпоративні рекомендації.

  • Без ліцензійних зборів!
  • Можливість самостійного встановлення безпосередньо з Інтернету (за наявності відповідних навичок та достатньої серверної інфраструктури)
  • Охоплення світової спільноти та численні готові плагіни
  • Необхідність убезпечити інфраструктуру сервера (приватна хмара або зовнішній сервіс, наданий третьою стороною)
  • Підтримка консультанта з впровадження як додаткова вартість (у плані хостингу, додаткової розробки та обслуговування)

Системи без ліцензійних зборів

SuiteCRM – найкраща CRM з відкритим кодом без ліцензійних зборів

Якщо «ліцензії CRM» не для вас і ви бажаєш зберегти цей бюджет на розробку системи в процесі впровадження, я пропоную програмне забезпечення з відкритим вихідним кодом під назвою SuiteCRM. Розробники програмного забезпечення гарантують, що використання цього додатка ніколи не буде пов’язане з додатковими витратами, а продукт завжди буде доступний за ліцензією з відкритим кодом AGPL3.

SuiteCRM — це єдина система без ліцензійних зборів, яка реально конкурує з такими брендами, як SugarCRM, Salesforce або Microsoft Dynamics CRM. Згідно з рейтингом Forbes, це насправді найкращий варіант з відкритим кодом на ринку.

forbes suitecrm

SpiceCRM – базова версія без ліцензійних зборів

Іноді велика система може бути просто занадто великою. Щоб уникнути ефекту програмного забезпечення, коли ти керуєш малим бізнесом, краще вибрати альтернативу стандартній CRM.

Пропоную сучасне програмне забезпечення прямо з Відня. SpiceCRM у версії Core, оскільки ми говоримо про це, є цікавою пропозицією Open Source CRM, особливо для невеликих компаній із сектору B2B. Як і у випадку з SugarCRM – його можна вбудувати в хмару (як було сказано вище) або на ваших власних серверах. Це також має багато спільного з редагуванням спільноти цього програмного забезпечення. Він був створений як fork Community Edition, але зовсім на нього не схожий. Все завдяки сучасній технології Google – AngularJS і популярній Lightning Design System.

Хороша новина полягає в тому, що у версії Core SpiceCRM не пов’язана з жодними ліцензійними зборами, а досвідчений партнер із впровадження займатиметься незалежним встановленням безпосередньо з Інтернету, налаштуванням, обслуговуванням і навіть подальшим розробкою.

«Ліцензії CRM» – підсумок

Ліцензійні збори — це витрати, які можна проковтнути, якщо ти правильно розрахуєш прогнозовану рентабельність інвестицій. Якщо тобі не «загрожує» раптовий розвиток відділу продажів і кількість користувачів, помножена на вартість ліцензії, це прийнятні місячні витрати для тебе — плюсів у SaaS буде набагато більше, ніж мінусів.

На щастя, це також не єдиний можливий шлях. Якщо плата за користувача занадто дорога – ти також можеш використовувати платформу без популярних “ліцензій”.

Найкраще, якщо ти проконсультуєшся з фахівцями в цій галузі. Не буду скромничити і рекомендуватиму власні послуги.

Важливо – чим раніше ти почнеш користуватися інструментом CRM, тим швидше окупиш свої інвестиції. Наприклад, у вигляді нових можливостей продажів, створених за рахунок оптимізації роботи команди продажів, автоматизації повторюваних дій і покращення споживчого досвіду.

Не вагайся. Замовляй зручну дату консультації вже зараз.

Нижче додаю свій календар.

Зареєструйся на консультацію з експертами по впровадженню eVolpe

wybierz termin
Maciej Jankiewicz
Прокрутити вгору