Social CRM – як це працює?

Joanna Radecka

Чи можеш ти уявити свій робочий день без підключення до Інтернету? А чи можеш уявити робочий день без короткої перерви, щоб перевірити друзів у Facebook?

Якщо ти маркетолог або продавець, якийсь час у твої обов’язки може входити навіть активна участь, наприклад, у LinkedIn. Це пов’язано з тим, що побудова стосунків з клієнтами за допомогою каналів соціальних мереж стала такою ж популярною, як не так давно, наприклад, холодні дзвінки.

Соціальний продаж, тому що це його суть, не тільки менш нав’язливий, ніж традиційний «дзвінок», але й приносить порівняльні, а може, й кращі результати. Недарма багато підприємців вводять його як частину довгострокової стратегії продажів. Також не дивно, що виробники програмного забезпечення помітили ці тенденції та адаптувалися до звичок користувачів. В результаті був створений абсолютно новий різновид CRM-систем, яку ми називаємо соціальною CRM або sCRM.

Що таке Social CRM?

Social CRM — це корпоративна програма для управління взаємовідносинами з клієнтами, яка базується на загальноприйнятих правилах сайту соціальної мережі.

Технологічний прогрес, натхненний механізмами, відомими із сайтів соціальних мереж, є насамперед результатом аналізу поведінки сучасних користувачів Інтернету. User Experience CRM-систем має відповідати вподобанням і звичкам статистичного веб-користувача. Якщо ти знайдеш знайомі та інтуїтивно зрозумілі шаблони в програмному забезпеченні для бізнесу, ти, швидше за все, скористаєшся ним. чи не так?

Є що додати? Прокоментуй!

Деякі з них (з цих схем) навіть важко помітити, настільки вони проникли в культуру Інтернету. Нікому не потрібно пояснювати, що подвійне клацання призводить до лайка вмісту, а прочитане повідомлення позначається подвійною галочкою. Оскільки залишати коментарі один за одним у певній темі стало стандартом у соціальних мережах, виробники CRM-систем також прагнуть додати цю функцію до свого ядра.

social crm

Механізм, представлений на картинці, трохи нагадує нам Facebook. Тут можеш залишити короткий відступ, підказку для своїх товаришів по команді, замітку, яку ти не повинен пропустити, коли наступного разу звернешся до нас. Коментарі (як і на багатьох сайтах соціальних мереж) представлені в хронологічному порядку разом із інформацією про те, хто та коли їх додав. Хороша новина полягає в тому, що тобі більше не потрібно створювати окремий запис пам’ятки кожного разу, коли ти залишаєш щось про зустріч, телефонний дзвінок або конкретного підрядника. Впорядкований журнал коментарів у вашому Social CRM – найкраща зброя в боротьбі з інформаційним хаосом.

Працюй, як живеш. Виражай емоції!

Jakie jest Twoje pierwsze skojarzenie, kiedy myślisz „social media”? 😊

Oczywiście emotikony! Siłą rzeczy to także cecha charakterystyczna Social CRM. System tego typu pozwala Ci na tworzenie wiadomości okraszonych odrobiną humoru i emocji. Nawet w korespondencji biznesowej coraz częściej przemycamy te małe, sympatyczne znaczki. CRM, który zamienia je na puste kwadraty, tylko denerwuje użytkownika. To, jakim emotikonem posłużył się klient w korespondencji  ma przecież znaczenie dla całości przekazu! Jeśli testujesz rozwiązania social CRM, zacznij więc od próby wstawienia uśmiechniętej buźki.

Społeczna natura (i kultura) CRM

Portale społecznościowe to nie tylko schematy i mechanizmy, ale również kultura użytkowania. Każdy z nich charakteryzuje specyficzna kindersztuba. Na Facebooku ogólnie przyjętą zasadą jest powstrzymywanie się od polubień pod własnymi postami. Na LinkedIn wypada odwiedzić profil osoby, która skomentowała Twoją publikację, być może nawet potwierdzić jej umiejętności. Ten biznesowy portal w znacznym stopniu opiera się na zasadzie wzajemności. Nawet na Instagramie znaczna część użytkowników hołduje zasadzie follow4follow oraz like4like, co oznacza zrewanżowanie się tym samym w odpowiedzi na polubienie, czy zaobserwowanie profilu. Przykłady można mnożyć.

Również poszczególne przedsiębiorstwa (podobnie jak platformy social media) odróżnia unikalna kultura organizacyjna, ich wyjątkowy proces biznesowy. Warto, aby system CRM, odzwierciedlał wszystkie przyjęte procedury. Możesz oczywiście pogodzić się z tym, co jest standardowo dostępne na rynku. Możesz nawet próbować zmienić własny proces biznesowy, by zaczął odpowiadać temu zaproponowanemu przez producenta aplikacji. Optymalnym rozwiązaniem jest jednak skorzystanie z rozwiązania o otwartym kodzie i dostosowania narzędzia dla własnej wygody! I co się z tym wiąże — do indywidualnej kultury organizacyjnej.

Zamień swój CRM na Social CRM

Mnogość przeróżnych portali społecznościowych potęguje liczbę specyficznych mechanizmów, które można zaadaptować także do systemu CRM. Dodatkowo portale społecznościowe cechuje specyficzna kultura użytkowania i także ona jest źródłem inspiracji alternatywnego podejścia do obsługi systemu.

social crm

Opisane w artykule przykłady to tylko pomysły na social CRM w praktyce. Masz własne?

Skontaktuj się z nami!

Joanna Radecka
Прокрутити вгору