Gartner® Magic Quadrant™ у категорії Sales Force Automation. Маємо результати 2022 року!

Sławomir Wnuk

Gartner® Magic Quadrant™ є одним із найбільш надійних джерел інформації про стан ринку. Аналітики цього інституту щорічно представляють список лідерів, візіонерів, претендентів і нішевих гравців у кількох сотнях (!) категорій. Я нарахував 180. З очевидних причин, однак, мене найбільше цікавить автоматизація продажів. До неї входять виробники програмного забезпечення CRM/CX.

Якщо ти думаєш про впровадження такої програми у своїй компанії, знайди кілька хвилин, щоб прочитати мою статтю. и заощадиш зусилля на аналізі всього звіту. Я зробив це для тебе, і прийшов сюди, щоб поділитися своїми міркуваннями з цього приводу.

Gartner® Magic Quadrant™ 2022 у категорії «Автоматизація продажів».

Переходимо відразу до справи. Ось як виглядає квадрант.

магічний квадрант gartner sfa 2022
Джерело: gartner.com

Лідери в основному не змінилися

У 2022 році до категорії «Лідери» потрапили ті ж три компанії, що й у попередньому році. Один втратив цей статус.

Оскільки великої революції тут не було, я вирішив не писати довго про вождів. Дозволь лише додати, що Salesforce, Microsoft і Oracle, які лідирують у цьому році, є великими, орієнтованими на клієнта організаціями такого ж розміру. Якщо ти ще не очолюєш міжнародну корпорацію, я рекомендую тобі проаналізувати весь квадрант.

«Лідерам» байдуже на потреби малих і середніх підприємств. Вони не витрачають час на уточнення вимог окремого замовника. Замість цього вони пропонують готові рішення, якими можна почати користуватися відразу або після незначного налаштування. Звісно, ​​в обмін на відповідну суму плати за місяць з кожного користувача.

Знати, в якому напрямку рухається ринок, безсумнівно, добре, але чи є сенс вкладати кошти в модні, але не дуже гнучкі рішення – найкраще розглядати окремо.

Якщо у вас є час для мене, я провів більш ретельний аналіз інших альтернатив.

Спосіб порушити статус-кво

Квартал претендентів – ще три рішення зі значною часткою ринку: Creatio, SugarCRM і Pega.

Це системи, які прагнуть бути лідерами, але також певним чином порушують статус-кво, який не змінювався роками.

На Заході їх називають дисраптерами. Їхній інноваційний підхід суперечить загальноприйнятим нормам. Добре, що вони є, адже плисти за течією не завжди виявляється оптимальною стратегією.

Якщо ти хочеш залишатися попереду конкурентів, тобі краще вибрати нестандартне рішення. З верхньої полиці, але по-своєму цікавий і самобутній.

Претенденти з портфоліо eVolpe

Я хотів би зупинитися тут на деякий час. У категорії Challengers я бачу аж дві системи з пропозиції eVolpe.

Логотип sugarcrm

SugarCRM перейшов на інший квартал вперше за 9(!) років. Однією з найважливіших причин такої класифікації є те, що компанія серйозно поставилася до неї. Багато покращень, анонсованих раніше в дорожній карті, побачили світ.

Було модернізовано інтерфейс користувача та включено управління бізнес-процесами завдяки аналізу настроїв.

Як я читав у звіті, темпи цих змін ще недостатні, щоб досягти кварталу лідерів, але аналітики Gartner оцінюють зусилля та послідовність таким чином:

  • чотири квартальні випуски нової версії Sugar Sell
  • часті випуски мобільних додатків
  • часті випуски плагіна Customer Journey (Sugar Automate)
  • часті випуски Sugar Connect
  • часті випуски Sugar Discover.
logo Creatio

Додаток CRM є важливим, але не єдиним продуктом у пропозиції Creatio. Точніше, завдяки їх технології можна автоматизувати будь-які бізнес-процеси. Все завдяки інтуїтивно зрозумілому рішенню BPM і технології низького/без коду. Ці дві характеристики змушують Creatio швидко погнатися за лідерами. І, до речі, його неможливо закрити в жорсткі рами.

Елементи, які у випадку Creatio впливають на статус претендента:

  • конструктор інтерфейсу перетягування (Studio Creatio)
  • власний маркетплейс з додатками, що дозволяє швидко розширювати систему
  • функціональні можливості, що підтримують сучасні методи продажу (наприклад, дистанційний/віртуальний продаж).

Скажу чесно. У звіті також зазначено деякі обмеження. Gartner «звинуватив» Creatio у тому, що вона відмовилася від надання клієнтам прямої підтримки.

Дійсно, нещодавно виробник передав такі обов’язки авторизованим субпідрядникам. У цій сфері вона покладається на своїх офіційних партнерів.

Проте особисто я вважаю це великою перевагою. Замість того, щоб пропонувати всім стандартні пакети технічної підтримки, Creatio покладається на навички місцевих експертів. У Польщі цю роль нещодавно взяла на себе компанія eVolpe.

Я думаю, що це правильна стратегія. Зрештою, ми маємо понад десяток років досвіду пропонування професійного програмного забезпечення підприємствам. Наш ринок, як і будь-який інший, має свої особливості. Ризикну сказати, що навіть краще, якщо тебе обслуговує хтось, хто їх розуміє.

Крім того, Creatio, про що Gartner може не знати, має дуже тісні стосунки з партнерами. Якщо тобі потрібна розширена підтримка, у нас є ціла команда спеціалістів, готових поділитися своїми знаннями.

Абонент тимчасово поза зоною досяжності

Квартал Visionaries наповнили такі системи: SAP, CRMNEXT і Zoho. Мушу визнати, що цей елемент квадранта став для мене найбільшою несподіванкою.

З роками стало загальноприйнятим, що SAP — це програмне забезпечення для великих традиційних підприємств із великими потребами в ERP. Я бачу CRMNEXT як щось свіже та нішеве. Я був вражений тим, що обидва ці суб’єкти були проголошені «провидцями» ринку цього року. Мені довелося прочитати звіт, щоб підібрати аргументи на його підтримку.

Які «прозорливі» особливості помітив Gartner у шановному для IT-систем SAP?

У розглянутому мною матеріалі згадуються функції підтримки Customer Experience, а також інтеграція CRM з іншими продуктами в пропозиції SAP і Microsoft Teams.

Чи я єдиний, хто вважає, що наведені відмінні риси зовсім не свідчать про новаторський підхід? Можливо, Gartner просто вирішив підкреслити, що SAP нарешті зробила сміливіші зміни… Якщо довго думати, то, напевно, можна вважати це таким собі авангардом.

CRMNEXT, як і SAP, також перемістився в квадрант Visionaries з іншої частини квадранта.

Раніше вони були класифіковані як Челленджери. Це означає, що вони трохи слабші в реалізації своїх планів, але їх бачення, безумовно, більш витончене.

Однак, на жаль, вони стягують додаткову плату за функціональні можливості штучного інтелекту, не мають власного ринку та не захопили достатньої частини ринку EMEA, щоб ефективно обслуговувати підприємців з нашої країни. Наразі нам залишається лише спостерігати за ними здалеку.

Грай разом з нами!

Четвертий квадрант, останній, який я ще не проаналізував, це «Гравці ніші». Це найбільша група, обрана Gartner у 2022 році. Серед них: Hubspot, Freshworks, Neocrm, Vtiger і Zendesk. Дозволь мені в самому кінці розглянути ще одне рішення з пропозиції eVolpe, яке я помітив тут.

Zendesk Sell, тому що ми говоримо про нього, залишився в тому ж кварталі, що і в попередньому випуску звіту. Крім того, він не міг піти вище, тому що до цього часу він прийняв стратегію, орієнтовану переважно на середні компанії. Однак незабаром це зміниться!

Я переконаний, що достатньо, щоб значно зміцнити позиції Zendesk у квадранті Gartner. І це тому, що за останні 12 місяців у нього було внесено багато цікавих покращень. Найцікавіші, які я вирішив процитувати:

  • Suggest People – функція AI, яка пропонує потенційним клієнтам продавців
  • Zendesk Custom Objects – готові об’єкти, які дозволяють швидко налаштувати
  • автоматизовані послідовності контактів (сприяння кампаніям продажів)
  • керування підпискою (для відстеження та прогнозування періодичних доходів)

До речі, я також маю для вас інформацію з перших вуст про функціонал, який з’явиться незабаром. Як відомо, eVolpe є офіційним партнером Zendesk, тому сьогодні я можу оголосити, що в 2023 році ми очікуємо такі новини:

  • інтеграція зі Slack
  • інтеграція з Microsoft Teams!
  • інтеграція з популярними календарями
  • об’єднання баз даних Zendesk Sell і Zendesk Support.

Кілька слів на завершення

За даними G2.com, на ринку існує щонайменше 805 CRM-систем. Саме стільки елементів спливає після введення відповідного запиту в пошуковій системі. Нагадаю, лише 14 виробників потрапили до рейтингу Gartner у 2022 році. Це менше 2% від реальної пропозиції. Отже, нехай дослідження, яке я поважаю і про яке сьогодні тут йшлося, слугує вам (тільки і настільки ж) як своєрідний орієнтир. Проаналізувавши його, ти вже знаєш, на кого і наскільки спираються аналітики авторитетного інституту. Однак, коли ти вирішуєш вибрати систему CRM, переконайся, що твоє рішення базується на кількох додаткових принципах.

Мабуть, напишу тут про те, що ще (крім аналізів галузевих експертів) врахувати. Однак, якщо у тебе немає терпіння, скористайся календарем нижче та записуйся на індивідуальну консультацію одразу. Я гарантую, що розмова по телефону пройде набагато ефективніше, ніж написання для мене додаткових текстових повідомлень.

У будь-якому випадку, до наступного разу!

Зареєструйся на консультацію з експертами по впровадженню eVolpe

wybierz termin
Sławomir Wnuk
Прокрутити вгору