Рейтинг CRM – як це робиться?

Maciej Jankiewicz

Ти шукаєш програмне забезпечення CRM для своєї компанії? Цікаво, який із доступних варіантів тобі найбільше підходить? Щоб полегшити роботу, ви збираєтеся запропонувати популярність окремих рішень?

«Я вважаю, що найкраще вибрати те, що запропонує найвищий рейтинг у пошуковій системі»?

Чесно? Це залежить!

ІТ-індустрія надає багато варіантів у сфері CRM-систем. Не дивно, що в лабіринті різноманітних рішень ти шукаєш твердження, яке дозволить легко порівняти окремі варіанти. Не дивно, що компанії-реалізатори створюють такий тип матеріалів, щоб продемонструвати перевагу свого продукту над пропозицією конкурентів. У цьому немає нічого поганого, але, як освічений споживач, ти повинен усвідомлювати суб’єктивність списків, які готують дистриб’ютори чи амбасадори продукту того чи іншого бренду.

Рейтинг CRM? Зверніть увагу на прийняті критерії!

Прийняття бізнес-рішень на основі суб’єктивних висновків щодо вибірково обраних інструментів несе певний ризик. Перш за все – звужений і невідповідний до потреб спектр вибору. Якщо звіт достовірний, у ньому повинні бути вказані критерії вибору аналізованих інструментів. Якщо ти потягнешся до резюме програмного забезпечення CRM – переконайся, що вони були правильно відсортовані. Немає сенсу порівнювати Fiat Multipla з Ferrari California. Так само абсолютно невиправдано ставити прості коробкові рішення та комерційне програмне забезпечення корпоративного класу в один ряд.

Перш ніж почати порівнювати продукти, подумай, чого ти очікуєш від CRM-системи, який бюджет,і чи дбаєш ти про свободу встановлення,чи про безпеку даних. Лише тоді, звузивши спектр вибору до систем, які відповідають твоїм потребам, ти отримаєш реальне уявлення про варіанти, які насправді варто розглянути.

  • Якщо CRM-звіт, який ти використовуєш, стосується рішень для малого та середнього бізнесу, немає сенсу шукати там інструмент для корпорацій.
  • Якщо ти шукаєш програму, яку можна встановити локально на приватний сервер – не зосереджуйся на продуктах SaaS.
  • Ти працюєш за моделлю B2B? Забудь про рішення, присвячені B2C.

Через велику кількість альтернатив важко достовірно оцінити повну пропозицію систем CRM. Тим більше зосередьтеся на тій частині ринку, яка присвячена організаціям із профілем, подібним до твого.

Надійне рейтингування CRM і трюки для SEO

За останні роки ми звикли до таких процедур, як позиціонування, спонсорські статті тощо. Знання, які ми отримуємо в Інтернеті, подаються на основі алгоритму, який надає перевагу контенту не через його об’єктивність, дослідницьку надійність, а через щільність ключових фраз.

Правда в тому, що мало хто хоче шукати на далеких сторінках Google. Дістатися до другого – це вже подвиг. Зазвичай ми засвоюємо ті статті, які були рекомендовані кимось у соціальних мережах, або ті, які просто виявилися на перших місцях після введення запиту в пошуковій системі. Питання про точність і професіоналізм CRM-звітів, наданих нам через високу оцінку SEO, я залишаю відкритим.

До речі, ти також можеш розглянути, як проводилися дослідження, необхідні для створення такого звіту. Якщо він не був підготовлений незалежним агентством маркетингових досліджень або опитування не були розіслані користувачам – швидше за все, дані, включені в рейтинг, були отримані за допомогою Google.

На додаток до ризику, що постачальники з меншими позиціонуваннями не були включені, ти також повинні взяти до уваги, що знання, що містяться у звіті, є переважно маркетинговим повідомленням від виробників, а не об’єктивними та емпірично розробленими висновками.

Як рейтинг CRM, це з перевіреного джерела!

Не зрозумій мене не правильно. Я із задоволенням покладаюся на звіти про програмне забезпечення з відкритим кодом, зокрема системи класу CRM. Однак я набагато більше довіряю тим, які розроблені надійними, авторитетними дослідницькими центрами.

У цьому блозі ми часто посилалися, наприклад, на результати щорічного опитування Gartner Inc. – незалежної (!) аналітичної та дослідницької компанії, що спеціалізується на стратегічному використанні сучасних технологій.

Магічний квадрант Gartner є одним із найповажніших рейтингів у сфері автоматизації продажів. Професійні аналітики компанії роблять висновки на основі вибірки з близько 200 компаній з різних галузей економіки. Їхня мета — виміряти, наскільки найважливіші гравці на ринку CRM-систем виконують роль постачальника додатків, що підтримує та автоматизує процеси продажів на підприємствах. На основі 15 основних критеріїв аналізуються як постачальники CRM-систем, так і їхні флагманські продукти. Результати тесту представлені на характерному графіку, розділеному на чотири квартали.

Магічний квадрант Gartner класифікує постачальників програмного забезпечення CRM за такими категоріями: гравці ніші, суперники, фантазери та лідери. Розташування виробника та системи в певній частині квадранта залежить від бачення (наприклад, інновацій, бізнес-моделі, розуміння ринку) та здатності його реалізувати (реагування на зміни, обслуговування, клієнтський досвід).

Рейтинг CRM і користувацького досвіду

На додаток до рейтингів компаній, таких як Gartner, також можна вважати достовірними ті заяви, які стосуються досвіду користувача системи. Одним із цікавих прикладів CRM-систем є щорічний рейтинг американського журналу PCMag – Business Choice Awards, про який ми писали, наприклад, ТУТ.

Business Choice Awards (або: PCMag Readers’ Choice Awards) — це плебісцит, присвячений темам, пов’язаним із програмним забезпеченням CRM. Рейтинг стосується вимог до апаратного забезпечення, функціональності, взаємодії з користувачем, питань адміністрування, обслуговування та технічної підтримки. Достовірність цього конкретного твердження полягає в тому, що читачі журналу вирішують його результати. Запрошення взяти участь в опитуванні надсилаються електронною поштою членам спільноти PCMag.com і підписникам списку розсилки Readers’ Choice Survey. Питання стосуються суб’єктивної думки щодо роботи з даною CRM-системою за останні 12 місяців. На мою думку, це набагато кращий спосіб отримати актуальні знання про CRM-системи.

Веб-сайти порівняння систем працюють подібним чином. Деякі з них, які об’єднують десятки тисяч користувачів Інтернету, надають дуже надійні знання безпосередньо від користувачів системи.

Замість того, щоб шукати рейтинги, видані суб’єктами, пов’язаними з постачальниками систем, можливо, краще скористатися думками людей, які мали справу з ними у своїй щоденній роботі? Як завжди в Інтернеті, варто взяти певну дозу скептицизму.

Наскільки охоче ти йдеш на онлайн-форуми, щоб похвалити чийсь продукт чи послугу? Набагато частіше такий крок мобілізований неприємним досвідом. Набагато частіше такий крок мобілізований неприємним досвідом.

Підсумування

Я сподіваюся, що я повторив фразу «рейтинг CRM» достатньо разів, щоб охопити людей, які шукають таке резюме.

Сподіваюся, мені вдалося переконати вас, що не варто сліпо вірити спискам, які відображаються у верхній частині першої сторінки Google і не підтверджені надійними аналітичними методами. У таких звітах системи могли бути обрані на основі наявності знань в Інтернеті. Це означає, що аналізувалася не сама система, а лише маркетингові матеріали про неї. Якби я ґрунтувався на висновках, представлених у будь-якому звіті, для прийняття бізнес-рішення, я б обов’язково перевірив надійність видавців, їхні методи дослідження та прийняті критерії. Те саме прошу і вас!

Поговоримо про консультаційні послуги та впровадження CRM системи!

Я розмовляю з вами приблизно 24 години.

Який рейтинг CRM надійний?


Якщо звіт достовірний, у ньому повинні бути вказані критерії вибору аналізованих інструментів. Коли ти шукаєш список систем CRM, переконайся, що вони правильно згруповані. Через велику кількість альтернатив важко достовірно оцінити повну пропозицію програмного забезпечення класу CRM. Найкраще зосередитися на сегменті ринку, присвяченому організаціям зі схожим профілем до твого.

Як вибрати систему CRM?


Перш ніж почати порівнювати продукти, подумай, чого ти очікуєш від CRM-системи, який бюджет,і чи дбаєш ти про свободу встановлення,чи про безпеку даних. Лише тоді, звузивши спектр вибору до систем, які відповідають твоїм потребам, ти отримаєш реальне уявлення про варіанти, які насправді варто розглянути.

Що таке магічний квадрант Gartner?


Магічний квадрант Gartner є одним із найповажніших рейтингів у сфері автоматизації продажів. Професійні аналітики компанії роблять висновки на основі вибірки з близько 200 компаній з різних галузей економіки. Їхня мета — виміряти, наскільки найважливіші гравці на ринку CRM-систем виконують роль постачальника додатків, що підтримує та автоматизує процеси продажів на підприємствах. На основі 15 основних критеріїв аналізуються як постачальники CRM-систем, так і їхні флагманські продукти. Результати тесту представлені на характерному графіку, розділеному на чотири квартали. Магічний квадрант Gartner класифікує постачальників програмного забезпечення CRM за такими категоріями: гравці ніші, суперники, фантазери та лідери.

Який рейтинг Business Choice Awards?


Business Choice Awards (або: PCMag Readers’ Choice Awards) — це плебісцит, присвячений темам, пов’язаним із програмним забезпеченням CRM. Рейтинг стосується вимог до апаратного забезпечення, функціональності, взаємодії з користувачем, питань адміністрування, обслуговування та технічної підтримки. Достовірність цього конкретного твердження полягає в тому, що читачі журналу вирішують його результати. Запрошення взяти участь в опитуванні надсилаються електронною поштою членам спільноти PCMag.com і підписникам списку розсилки Readers’ Choice Survey. Питання стосуються суб’єктивної думки щодо роботи з даною CRM-системою за останні 12 місяців.

Котру з систем CRM вибрати?


Це залежить. Найкраще проконсультуватися з компанією-впроваджувачем і проаналізувати власний бізнес-процес, потреби ключових користувачів, вимоги до обладнання та бюджет. Досвідчений партнер допоможе прийняти найкраще рішення. Щоб дізнатися про CRM-особистість твоєї організації, варто заздалегідь пройти опитування CRM Generator.

Чи варто вірити рейтингу CRM?


Залежить котрому. Не варто сліпо вірити спискам, які відображаються у верхній частині першої сторінки Google і не підтверджені надійними аналітичними методами. У таких звітах системи могли бути обрані на основі наявності знань в Інтернеті. Це означає, що аналізувалася не сама система, а лише маркетингові матеріали про неї.

Краще довіряти CRM-рейтингам, створеним на основі відгуків користувачів, або рейтингам надійних центрів маркетингових досліджень.

Maciej Jankiewicz
Прокрутити вгору